• חוויית דריפטינג
  • קורס נהיגת דריפטינג
  • חווית ראלי

מושבי מרוץ לחוויית ראלי בטוחה

חוויית נהיגת ראלי

משחר ההיסטוריה המוטורית, נהגים שוועו לפתרונות שיאפשרו להם להוציא יותר מכלי הרכב, דרך ניצול כל טיפת דלק ושיוף הפינות החדות ברכב, מטעמי אווירודינמיקה. בזמנו, היה זה קשה לשמור על הנהגים מקובעים למושב מבלי ליפול. ואכן, מאז ועד היום, נהגי כביש ונהגי שטח מחפשים דרכים לשיפור היציבה והבטיחות שיש להם מאחורי ההגה.

מושב רכב רגיל לא יתאים לפעילות אקסטרים כדוגמת מרוץ ראלי – הוא עלול להישבר, הנהג עשוי להיות ממוקם לא נכון מכיוון שהמושב אינו מיועד לפעילות כזו, הוא אינו עומד בתקנים המחמירים ביותר. מהסיבות הללו פותחו מושבי המרוץ השונים שנותנים מענה נוח ובטוח לנהגים.

קורס ראלי

בטיחות קודם

לפי תקנות ארגון הFiA, הארגון הבינלאומי בתחום המוטורי, מושב בטיחות נכון יכלול תמיכה צמודה מהצדדים (בעיקר באזור האגן), תמיכה חזקה בכתפיים ומשענות ראש מקובעות וחזקות. כיסא מקצועי זה מכונה "דלי", מכיוון שהוא נמצא "בחתיכה אחת" ומספק תמיכה לגוף מכל הכיוונים. חגורת הבטיחות המפורסמת, כמו שניתן לראות במרוצי הראלי הגדולים בעולם, לא נועדה רק להגן על הנהג מפני תאונה. היא תומכת בחזה משני הצדדים, ובמותניים, ומחוברת לרתמות הבטיחות. רתמות הבטיחות הן חלק אינטגרלי מהחגורה ברכב הראלי, כשהיא שומרת על הנהג קבוע לכיסא גם במקרים שהרכב מתהפך על גבו, וגם במהירויות קיצון. מטרת הרתמות, שלרוב יהיו להן 4 או 5 נקודות חיבוק, היא לפזר את האנרגיה הרבה בין כל חלקי הגוף על מנת למנוע לחץ ממוקד על אזור מסוים.

נוחות אחר כך

מושבי הבטיחות הם ייחודיים לרכב ומעוצבים באופן ספציפי לכל דגם. רוב סוגי המושבים מעוצבים בצורה שתספק תחושה של עריסה, שתתמוך בגוף בכתפיים, אגן, גב, חזה, ירכיים ועוד. זאת מכיוון שהכיסאות מהונדסים לפי ממדי הגוף האנושי הממוצע.

כיסא נהג יכול להיות סטטי, או מתכוונן. הכיסא הסטטי לא זז ומקובע לשלדת הרכב, כאשר משענת הגב והראש אינן יכולות להתכוונן. זאת בניגוד לכיסא המתכוונן, שניתן להתאים את זווית הישיבה בשביל נוחות הנהג. הכיסא הסטטי מיועד לרוב לנהגים רציניים ומקצוענים, שעומדים פעמים רבות מול מצבי קיצון וצריכים כיסא שיעמוד בכוח G גבוה. מושב מרוצים מתכוונן מספק את כל הנוחות שבמושב מרוץ ולרוב יימצא גם במכוניות ספורט פרטיות, כשהוא מספק אפשרות לנסיעה יומיומית לעבודה או נהיגה מהירה בסופי השבוע.

נהיגת ראלי חוויית ראלי

חווית ראלי בטוחה

הרעש של המנוע, התחושה של ההגה וההרגשה של "הנה, עוד מעט מתחילים" הם כמובן אלה שבונים את חווית הראלי הבלתי נשכחת. מושבי בטיחות נוחים ובטוחים יוודאו שנוכל לצאת מהרכב בבטחה עם תחושת סיפוק וחוויות אקסטרים לספר אחר כך – כשתגיעו בבטחה הביתה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *