- קורס הנהיגה המקיף והמקצועי ביותר בישראל
- נמשך כשמונה שעות ועל פני כ 400 ק”מ
- מתבצע במתחם סטרילי וגם על כבישי נהיגה מפותלים
- דומה בתכניו לקורס אמנות הנהיגה הספורטיבית
מדריכי הקורס – ליאור לוי ואון יעקבסון – הם ממגשי תוכנית הטלוויזיה המוטורית “טסט ראשון”.
קורס נהיגה מקצוענית מבית דרייב ארט הנו קורס מקצועי ללימודי נהיגה מקצוענית ומנוהל על-ידי מדריכי נהיגה מקצועית בעלי נסיון. מיטב נהגי המירוץ הישראליים המתחרים בארץ ובעולם עוברים אימונים סדירים בבית הספר לנהיגה.
שיטות הלימוד בבית הספר לנהיגה מתקדמת ´דרייב ארט´ הן פרי פיתוח צוות ההדרכה ונחשבות למתקדמות, ייחודיות וחדשניות. קורס נהיגה מקצוענית בדרייב ארט מיועד גם לקהל הרחב, לקבוצות ולחברות.
מה נלמד?
- ישיבה נכונה
- החזקה נכונה של ההגה
- הפנייה נכון של ההגה
- צמיגים
- צפי, תכנון וקריאת תנועה
- קווי פניה
- מבט וראיה
- בלימות נכונות
- דינאמיקה של המכונית
- בלימה לתוך פניה
- תרגול במגרש סטרילי
- שליטה במכונית באמצעות המצערת
- תפעול הילוכים
ישיבה נכונה
השפעת הישיבה על השליטה במכונית ועל חשיבות המידע העובר דרך המושב לנהג. הבעייתיות של ישיבה מרוחקת מדי מגלגל ההגה והשפעתה על השליטה במכונית.
החזקה נכונה של ההגה
למרות הדעות הרווחות, יש דרך אחת לאחוז את גלגל ההגה בצורה שתתן לנו את השליטה הטובה ביותר במכונית ואת התחושות המועברות אלינו מהגלגלים.
הפנייה נכון של ההגה
כאן נלמד מספר שיטות להפניית ההגה, כך שבכל מצב תהיה לנו שליטה מרבית.
צמיגים
השפעתם על המכונית והקשר שלהם לנהיגה ספורטיבית.
צפי, תכנון וקריאת תנועה
אבן היסוד של נהיגה ספורטיבית. נהג טוב נמדד בראש ובראשונה בתכנון הנהיגה, בקריאת הכביש ובמוכנותו לכל מצב.
קווי פניה
קווי פניה הם הרבה יותר מ-“החוצה-פנימה-החוצה”. איך בוחרים קו נסיעה, על הקשר לנהיגת מירוצים ועל הבעייתיות הטמונה בקווי נהיגה שגויים. “פירוק” הפניה לגורמים: מתי לבלום ובאיזו עצמה, בחירת ההילוך המתאים, נקודות הפניה של ההגה ונקודת ההאצה מהפניה.
מבט
“לאן שהעיניים מסתכלות, לשם הידיים הולכות” זו לא סתם סיסמא. על הקשר בין העיניים, ראיה מרחבית, ראיה ממוקדת ונהיגה ספורטיבית.
בלימות נכונות
בלימה נכונה אינה רק האטה של המכונית או עצירתה. על הקשר בין בלמים ולבין נהיגה ספורטיבית נכונה.
הדינאמיקה של המכונית
איך מנצלים את הכוחות הפיסיקליים הפועלים על המכונית לטובת נהיגה מהירה ומדויקת יותר, בפחות עבודת הגה וברמת ביטחון גבוהה יותר.
בלימה לתוך פניה
TRAIL BRAKING – מערכת הבלמים יכולה לסייע לנו להפנות את המכונית ולצמצם את הנטייה של המכונית להחלקה.
תרגול במגרש סטרילי
תרגול במגרש סטרילי במגבלות המכונית, היגוי-יתר ותת-היגוי: איבוד אחיזה של הציר הקדמי ו/או של הציר האחורי. למה זה קורה, איך משתלטים על המצב ואיך מנצלים מצבים שונים של החלקה לטובתנו.
שליטה במכונית באמצעות המצערת
מי אמר שצריך הגה בכדי להפנות את המכונית? איך דוושת התאוצה יכולה להיהפך למערכת היגוי יעילה.
תפעול הילוכים
תפעול תיבת הילוכים וניצול מיטבי של המנוע, גם במכונית עם תיבת הילוכים אוטומטית.
תנאים מוקדמים:
- הקורס מתבצע במכונית הלקוח
- רישיון נהיגה בתוקף
- רישיון רכב בתוקף
- ביטוח מקיף בתוקף
מידע נוסף:
- משך הקורס: כשמונה שעות
- קורס אישי – "אחד על אחד"
- הדגמות על ידי מדריך הקורס – בהתאם לצורך
- אפשרות ביצוע הקורס במכונית הספורט החדשה של “דרייב ארט“- NISSAN Z370 – עם 350 כוחות סוס והנעה אחורית